Sunday, July 18, 2010

Bangkit Untuk Membaiki Kesilapan Yang Lalu..

Aku menggagahkan diri..
untuk bangkit..membetulkan apa yang telah silap..
aku telah jauh tersesat dari jalan utama.
aku hidup dalam kegelapan tanpa cahaya..
aku sedar..
aku masuk jalan yang salah..
jalan yang penuh kehitaman..
titik noda di hati aku..
makin bersarang..
dan mungkin mematikan aku sendiri.
rupanya..
aku telah terleka dengan cinta..
cinta yang menyesatkan aku..
tanpa aku sedari..
cinta itu perlahan-lahan memakan hatiku..

sampai di sudut yang gelap..
satu cahaya yang menyilaukan pandangan mataku..
malaikat maut..??
Ya Allah..
aku belum bersedia lagi untuk menghadapi kematian..
aku penuh dengan dosa..
aku menangis dia atas kesilapan ku..
kesilapan yang mungkin sukar untuk dimaafi...

aku tersungkur..
belum masanya..
untuk aku menghadap Ilahi..
aku penuh dengan noda..
api neraka bakal menjilatku..
tidak dapat aku gambarkan keperitannya..

cahaya itu hilang..
tapi ada satu cahaya..
yang jauh dari aku..
mungkin itulah jalan yang boleh membawakan aku..
ke jalan utama..
jalan yang lurus..

lalu aku bangkitkan diri..
membuang sisa air mata..
yang masih berbaki..
aku berlari menuju ke arah cahaya itu..
aku takut ia akan hilang jika aku berpaling padanya..
aku takut..

aku cuba membaiki kesilapan yang lalu..
tiap kali di pertengahan jalan..
aku sujud pada yang Esa..
aku bertaubat..
mohon dosa-dosa aku diampunkan..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...