Saturday, July 17, 2010

mencari secebis kasih (11)

"you buat apa kat sini?"..aku membuka perbualan kami.. dia duduk di kerusi di hadapan ku..segelas jus oren bersamanya..

"you nk tahu I buat apa kat sini?hehe..I jaga you lah...hehe.."dia senyum ke arah ku.. renungan mata nya tepat ke arah ku..dia mengenyit mata kepada ku..
alahai mamat ni poyolah..geramnya aku..

"you jgnlh main-main..I tak suka lah..ha..buat muka macam tu..geli I tengok..hi..."aku memngomel marah..

"ok2..sory..tadi I jlan2 kat sini..ingat nk shopping sikit..tapi tak tahu nk pilih yang mana..kebetulan I tengah pilih baju kat PDI..I nmpak you...I follow you dari blakang..malas nk ganggu you ngah shopping..hiiii.."dia tersenyum di akhir katanya..
senyuman itu kadang kala boleh membuat kan hati-hati perempuan 'cair' dengan nya..aku??Ameer bukanlah pilihan aku...banyak sebabnya..jauh pula aku mengelamun..senyuman..redup matanya...memandang aku..

"dah puas tengok I???"dia mula bersuara..
alamak kantoi..pantas aku mengalihkan pandangan aku..aku tunduk malu..

"hurm..sory..pelik tengok you hari ni..handsome sikit dari biasa..oupss...."aku terus menekup mulut ku dengan tangan...aduh..apa aku cakap ni..dahinya berkerut..

"ai...sejak bila you pandai puji I...hurm??selama ni tak penah pun you puji I..kutuk I lagi adalah..kenapa?you dah jatuh cinta kat I ke?hurm....?"

"mana adalah..hati I dah tutup untuk lelaki..I puji you pun atas dasar kawan..xsalahkan..?huh..eh..you x mkn ke?"aku cuba mengubah topik..takut dia akan cuba memerangkap aku...

"ubah topik nmpak?"

"mana ada..eh..nasi I da sejuk ni..I mkn dulu eh..?you lmbat sangat nk mkan..hehe..I mkan dulu..


usai makan..aku dengan 'dia' mula beredar dari food court..sampai depan mph book store..kami berpisah...kata-kata terakhir dia sebelum kami berpisah..apa maksud dia?
aku masih tidak mengerti...adakah dia menaruh harapan padaku..kenapa dia menggelarkan aku puteri kesayangnnya?

aku kembali ke rumahku dengan penuh tanda tanya..abaikan..aku mula membelek satu-satu buku yang telah aku beli..buku Pemilik Cintaku Setelah Allah Dan Rasul aku baca...satu persatu..indah sungguh cerita di dalamnya..

dari buku ini..kini aku sedar aku tidak perlu lagi menagih cinta seorang lelaki..malah aku sepatutnya menagih cinta dari Penciptaku..kerana dari mencintainyalah aku akan mendapat cinta sejati..cinta yang Allah kurniakan..betapa nikmatnya..jika cinta itu berdasarkan cinta dari Tuhan dan Rasul..

cinta dari Hanafi..telah aku lupakan..kini aku mengejar cinta dari Tuhan..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...