Sunday, July 18, 2010

Jika Aku...

jika aku ditakdirkan seperti dulu...
sudah pasti kini aku di pulaukan seperti dulu..
tapi itu bukanlah caraku..
pengalaman mengajar aku segalanya..
ya..
pengalaman menjadi guruku..

aku menghadapi dugaan dengan rakan sebilik ku..
mengapa perlu perli aku setiap kali aku masuk bilik????
adakah aku telah melakukan kesilapan?
aku jarang berada di dalam bilik..
aku tidak pernah peduli apa mereka buat..
tapi mengapa setiap kali aku masuk bilik..
pasti ada sahaja kata-kata yang pedih..
singgah di telinga aku..

jika kau boleh langgar syariat..
sedangkan aku..
hanya insan biasa..
aku cuba mencari kehidupan yang di redhai Allah..
aku tidak mahu memburukkan kamu..
tapi jika ini yang kamu ingin kan..
aku terpaksa..
bukanlah aku memburukkan kamu..
tetapi aku hanya melepaskan keluhan aku dengan sikap kamu..
pada insan yang bernama sahabat..
tidak salahkan jika aku melakukan begitu??

tapi itu hanya jika aku..
aku masih lagi boleh bersabar..
aku tahu aku perlu bermujahadah dengan kamu..
aku menghormati kamu..
kerana kamu lebih tua dari aku..
aku tidak mahu bersikap kurang ajar dengan kamu..
aku tidak mahu..
kerana itu bukanlah sikap aku..

selagi aku masih menghormati kamu..
aku berharap sangat kamu juga menghormati aku..
menghormati aku sebagai seorang yang muda dari kamu..
itu sahaja pinta aku..
tidak ada yang lebih..
bukan lah susah..
dan bukanlah diminta apa habuan..

jika aku hilang sabar pada suatu hari nanti..
aku mohon kemaafan dari kamu..
kerana...aku bersikap sedemikian..

aku terus bersabar dengan sikap kamu..
semoga Tuhan sentiasa membantu aku..
untuk terus bermujahadah..
itu sahaja pinta aku..
dan kamu juga berubah..
jika aku boleh pinta dari Tuhan..
akan aku pinta untuk menghancurkan musuh dengan kasih sayang..
aku akan harap Tuhan akan makbulkan permintaanku..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...