Wednesday, June 2, 2010

mencari secebis kasih (10)

pagi yang tenang..aku mengemas rumah..membuat segala kerja rumah..mengemas bilik bacaanku..terasa pula hendak menambah buku2 agama dalam bilik bacaan ini..sudah lama aku tidak membeli buku baru..buku yang ada semuanya buku2 dua tahun lepas..semuanya sudah habis aku membacanya..

pukul 10 pagi aku mula bertolak ke JB..jalan dari Masai ke JB agak sesak sedikit..hujung minggu lah katakan..ramai org dari Singapura turun ke JB ni..hurm..itu yang kadang2 buat aku menyampah tinggal di sini..barang mahal..huh..cabaran hidup betul..menuju ke City Square..City Square..tempat yang membawa seribu kenangan ketika aku di bangku sekolah..itulah tempat lepak kami di kala hujung minggu..berhibur di sana..tapi satu yang pelik..aku tidak pernah menjejakkan kaki ke panggung wayang..meskipun ada rakan yang mahu menawar untuk membelanja ku..aku tidak suka dalam gelap..haha..lawak je..

sampai sahaja di CS..aku menuju ke book store MPH..tempat yang selalu aku kunjungi..aku lepak di situ..banyak buku yang aku dapat..hurm..kali ni..buku apa pula ingin aku baca..hurm..buku agamalah..

dari satu rak..ke satu rak.. masih tiada pilihan..tapi yang ini..hurm macam menarik sahaja tajuknya..nipis..tapi isi nya mungkin memberi makna kepada.."Pemilik Cintaku Setelah Allah dan Rasul"... agak menarik... tidak puas hati dengan hanya sebuah buku yang aku perolehi..aku mencari lagi buku2 yang menarik.."Tawajuh Cinta"..menarik perhatian ku...tapi buku ini himpunan cerpen..hurm..oklah tu..setelah membuat bayaran aku pergi ke tingkat atas..book store yang sentiasa di penuhi oleh pengunjung..Popular...hurm..buku masakan pula ingin aku cari..hurm..mungkin boleh di hadiahkan untuk ibuku..aku?masak?sikit2 boleh lah..aku malas hendak masak..bukan apa..bila sibuk dengan kerja tiada masa langsung untuk aku meluangkan masa untuk memasak..aku banyak membeli sahaja di kedai..

setelah mendapat apa yang hendaki..terasa pula hendak membeli baju..mujur ada sale..hurm..butil padini aku masuk..wah.. sale..hurm..rambang mata aku jadinya..hurm..kasut je mungkin boleh aku beli..baju?tidak merasa lah aku..semuanya baju yang tidak sesuai dengan aku..baju kemeja ketat..mana mungkin aku memakainya ke pejabat..aku bukan lah insan yang suka menunjukkan bentuk badan kepada orang lain.. syukur.. Tuhan masih memelihara kesucian ku..

sepasang kasut..berada ditanganku..tas tangan?hurm.. terasa juga hendak menambah lagi satu..itulah perempuan..nafsu..haha...ish3...takpelah..abaikan je hasrat ku...perutku mula berkeroncong..tekak terasa hendak makan pula..food court..sini..banyak pilihan makanan..

setelah siap membuat pembayaran makanan dan air..aku mencari tempat untuk duduk..ramai juga orang..tapi mujur ada satu meja yang kosong..betul2 di penjuru food court..sebelah dinding kaca...yang boleh menjadi sudut pemandangan bandar yang boleh dilihat dengan jelas..makan...hurm..Ameer?dari jauh dia senyum kearah ku..dia menghampiriku.. adoi..malasnya...macam mana dia boleh tahu aku kat sini....?huh...........

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...