Sunday, May 23, 2010

mencari secebis kasih (9)

"siapa ni?"aku mula rasa pelik..kejap perempuan...sekarang lelaki pula..tapi suara ni..hurm..entahlah..tanya jelah..
"ni I lah Hajar..I Ameer..sory.tadi kakak I tu gatal tangan dia call U.."
"lah U ke Ameer..I ingat siapa lah tadi..terkejut juga I..tiba-tiba ada org yng nak serang I..haahaa"aku gelak di hujung talian..dia pun sama..
"lama U cuti Hajar..bosan I kat office ni..tak ada dah orang yang nak usik..bila U nak balik ni.. rindu I kat U tau.."
"macam tu pula..apa lah U ni.. tu Azira kan ada..usik lah dia..haahaa"kami gelak...
"Azira?tak pasal2 I kena pukul dgn dia nanti..dah lah nanti I dapat bebelan dari dia pula..U tau tak kita dapat contract baru..I harap U dapat pulang segera.. dapatlah kita siapkan projek baru ni.."
"kali ni projek apa pula?"
"hurm..projek kondominium dekat Kulai..ketua projek tu pilih syarikat kita tuk reka kondominium tu..kalau tak silap konsep dia lain sikit dari biasa yang kita dapat"
"hurm..kalau macam tu.. next week I balik office balik.. cuti I pun dah nak habis dah..hurm..Ameer..I nak ke kedai jap..nak beli barang sikit..ni ok.. Assalammualaikum.."
"waalaikumussalam...."..
talian di putuskan..aku sengaja memberi alasan hendak ke kedai..sedangkan aku belum bersedia hendak balik ke office..huh..aku mengeluh..aku takut tidak mampu untuk menumpukan sepenuh perhatian terhadap kerja ku nanti.. Ya Allah berikanlah aku kekuatan..
lupakanlah kisah sedih ku...berikan aku ketenangan hati..aku baring di atas katil ku.. Hanafi...mengapa kau mesti berada di hati aku?aku teringatkan ubat yang masih belum aku makan lantas aku menuju ke tingkat bawah..dapur..usai sudah makan ubat aku terlena di sofaku..
jam menunjukkan tiga pagi..aku menunai kan solat tahjud..merendahkan diri padaMu Tuhan..sujud di hening malam..memohon keampunan..tenang nya hati tatkala ini..tiada yang mengganggu..rindu ku pada Mu Tuhan..tahjud cinta ku padaMu aku persembahkan.. walaupun tidak sempurna..tapi akan aku cuba perbaiki nya lagi..kerana aku hanyalah hamba yang banyak melakukan dosa..menitis air mataku..ku panjatkan doa..agar sakit aku dipulihkan...diampunkan dosa2ku sama ada terlanjur atau tidak..ibu bapaku..guru2ku..serta umat Islam di muka bumi ini..Ya Allah tabahkanlah aku dalam menghadapi ujian dariMu.. sungguh aku tidak mampu untuk menghadapinya.. kurniakanlah aku tubuh badan yang sihat..jangan lah diambil nyawa ku lagi..berikan aku kesempatan untuk membahagiakan ibuku.. Ya Allah jika dia bukan jodoh terbaik untukku.. kau pertemukan lah aku dengan orang yang telah Engkau redhakan..sesungguhnya redha Mu itu sungguh mahal..kau kurniakan lah aku seorang suami yang mencintai Mu..mencintai agamaMu..agar dia dapat mendidik ku mendapat cinta dari Mu Ya Allah..aku bukan lah Fatimah yang mendapat cinta kasih sayang selembut Saidina Ali..aku juga bukan lah sesiapa seri kandi Islam..aku hanya hamba yang penuh dengan dosa.. ampunkanlah aku..kau perkenankan lah doaku ini.. amin.............................

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...