Wednesday, May 19, 2010

mencari secebis kasih (8)

ahh..berapa lama mahu aku tunggu ni..aku mulai bosan..sungguh kurang sopan betul pemandu ni..agak2lh nk parkir kereta sekalipun...huh.. aku malas hendak menunggu disitu.. aku mengorak langkah ke salah sebuah kedai yang berhampiran disitu..hanya meninjau sahaja..melepaskn bosan..aku kalih kembali ke arah kereta ku.. kereta sebelah itu?masih tidak berganjak..tapi org tu?mungkin empunya kereta.. aku terus berjalan ke arah keretaku..ya.. memang itu lah tuan dia..nasib baik sempat..

segaknye.....tapi muka dia tidak dilihat dengan jelas..kaca mata hitam menutupi mata nya..ahh...kembali kedunia asal...boleh pula berangan..

"hurm..ni kereta encik kn?hurm...bagi laluan boleh?saya nak balik hari dah lewat ni.."sambil tersenyum sinis..aku mnekan button lockoff kereta ku..aih.. apasal dia tercegat kat situ lagi?ala..apa lagi pula nye...?aku nak cepat ni...dia menghampiri ku..

"boleh sy tahu cik ni siapa?"la...pula dah.. nak menggatal lah tu..asal ada rupa je.....eh kesitu pulak aku..belum apa2 lagi..hurm...

"kenapa nya?sy ada buat silap ke?hurm..perlu ke sy ckp siapa sy?cepatlh alihkan kereta awk sy nk cepat ni.."nak apa nya..perlu ke aku bagi tahu nama aku..entah2 dia ni....eee..seram pulak aku jadinya..aku cepat2 masuk kedalam kereta..

kereta itu mula bergerak..aku terus membawa kereta aku menuju Masai..rumah ku...
sampai sahaja di rumah aku bergegas untuk bersiap sedia menunai kan solat maghrib..hanya aku seorang di rumah yang besar ni..agak menyepikan..ibu?masih berkeras untuk terus menetap di kampungku..bagi ibu..disitulah tercipta segalanya..aku pun tak faham..bersolat sendirian..agak membosankn..

usai solat aku terus ke bilik bacaan ku..frame bergambar Hanafi masih teguh berdiri di meja kerja ku..aku tatap..ah....kesedihan kembali menjelma..bukankah aku ingin melupakan dia?aku meletakkannya ke dalam kotak..dia adalah kenangan hidup aku..cukuplah sampai disini sahaja hubungan kami..

aku terkejut dengan panggilan telefon dari telefon bimbitku yang terletak di atas meja..siapa pula ni?aduh..asyik nombor yang aku tak tahu sahaja timbul..Hanafi?ahh...entah..bukan agaknya..biarlah..aku hendak rehat sebentar.. aku menekan button merah..

1missed call..2 missed call...aduhai..mahu apa lagi?
akhirnya aku akur juga..

"siapa dia sana?"la..pulak dah...dia yang call...dia pula yang tanya siapa kita...

"ehem..ehem..takkan lah awk yg call awk tak tahu..pelik.. salam tidak dihulur terus menyerbu..tak ada adab ke?"haha..kan dah kena sebijik....

"maaf..tadi tu kakak sy..."la siapa pula ni.........................

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...