Sunday, May 9, 2010

ado ko patut?

cinta buat semua org menderita..
apolah hai..
kalau cinta tu Tuhan izinkan..
tak kemana nya pergi org yg kita syg..
tapi jika tidak..
macam Tuhan aturkan..
walau syg mcm mna laki or pempuan tu..
kalau tak diizinkan Tuhan..
hubungan kita tetap tidak kekal lama..

pening aku melihat dunia sekarang..
mudah sangat terpedaya dengan cinta dunia..
sebab aku pun sama..
hahaha..
itulah..
cinta..
tapi aku kena cepat sedar..
yup..sedar..
bukan nak kata apa..
juz nak ingatkan pd diri sendiri...
dan siapa2 pun..
cinta..kalau ibu bapa restu..
tidak akan kemana..
tapi kalau tidak direstu oleh Tuhan..?
tidak ke bahaya tu?
sebagai org Islam..
kita ada syariat yang kita mesti follow..
batas pergaulan..
tapi semua org lupa..
siapa tahu apa hukum COUPLE bg Islam?
sudah pasti ada dalam diri..

huh..
cinta antara manusia ini..
kadang2 boleh membunuh anatara satu sama lain..
betul tak?
merebut cinta mnusia..
tapi cinta Tuhan takdek plak orang nak rebut..

pengalaman..
yup..
pengalaman mengajar semua ini..
kalau ada yang terasa..
itu adalah kesedaran..
kesedaran untuk saya..
mahupun para pembaca..
thats all..

3 comments:

Aqilah said...

btol btol.
sokong 100%

nadeyra said...

frst tyme to drop my comment.ahah :D
yup..tuhan da tentukan takdir utk kite..
n kite boleh berdoa n berusaha tuk pstikan takdir yg allah da ttpkn tu terbaik buat kite.
betol an? :)
amek contoh Surah Ar-Ra'd,allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum sehingga mereka mengubah keadaan yang ada pada diri mereka sendiri.
ape yg sy cbe smpaikn, hnya allah je yg mmpu mngubah nasib hmbanya klu hmbanya tu berusaha tuk mngubah kkurangan dlm diri sndri. n dat is exactly what im trying to do ryte now (:
oke, sy trase sbb sy bercouple.haha :P

sumone said...

qilah:carilah buku pemilik cintaku selepas Allah dan Rasul..
ira:tdk menuju kepada sesiapa..sy dh ckap ini hanyalh untuk kebaikan diri sendiri..memang betul apa yg awk bg..tapi firman Allah kita kena betul2 faham..bukan asas yg diterangkn saja tapi dasar nya sekali..sudah tentu kita penah tahu apa itu hukum org bercouple..apatah lagi batas pergaulan..bukan itu ada cara nya?n kesimpulan nya..SYARIAT TIDAK MENGHALALKAN CARA..itu je..simple aytnya..tpi itu mungkin bermakna..sebab sy penah jd macm awk..kesedaran itu penting..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...