Sunday, May 9, 2010

mencari secebis kasih (7)

ibu..aduh..peritnya yang aku rasakan..bimbang jika ibu marah dengan aku.. pasti sudah ibu mengetahui aku sakit.. Hanafi?sudah pastilah dia mengetahui terlebih dahulu daripada ibu ku..ibu maafkan Hajar..Hajar terpaksa ikut macam abah..tinggalkan ibu.. tapi Hajar harap Hajar takkan tinggalkan ibu..semoga Tuhan dapat panjangkan usia Hajar bu..

ibu memelukku..di cium muka ku bertalu-talu..air mata ibu jatuh..aku?tidak mampu menahan tangisku.. aku turut menangis dalam pelukan erat ibuku..Hanafi hanya memerhatikan kami berdua..

"Hajar..kenape tak pernah bagi tahu kat ibu Hajar sakit?ibu risau sayang.."ibu masih lagi menangis..
"Jar taknak ibu risau..jar syg ibu..ibu kan ada kak Hawa dengan abg Adam..mereka masih perlukan kasih sayang ibu..kalau Tuhan nak amik Jar.. Jar tak kisah bu..bu..Jar syg bu sgt2..maafkan Jar bu..Jar banyak buat silap ngan ibu..huhu..ibu.. dahlah tak yah sedih2 dah.." aku mengelap air mata yang masih berbaki di pipi ibuku..ku cium kedua belah pipi ibu..aku memeluk ibu.. aku bersyukur ibu masih menyayangi aku..walaupun suatu ketika dahulu ada persengketaan antara kami..

ibu melepaskan pelukan..Hanafi masih di situ.. tapi mata dia! mata dia kelihatan berair.. Hanafi menangis?ahh...lupakan saja..

sudah dua minggu aku duduk dirumah ku..JB.belum puas aku merantau walaupun sudah 4 tahun aku tinggal disini menetap disini..

petang itu aku keluar ke teluk danga..Singapura!belum pernah aku menjejakkan kaki aku ke situ..tapi minggu depan aku akan kembali bekerja..tugas sebagai pelukis pelan..bukanlah suatu yang mudah.. cinta? sudah lama aku tutupkan pintu hati aku.. Hanafi maafkan kerana melukai hati mu juga..

aku tidak mahu terluka lagi...

teringat aku pada kata2 aku pada dia sebelum kami berpisah..
"awaklah insan yang paling tidak bermakna yang pernah sy jumpa..kehadiran awk cukup menyeksakan sy..sy terpaksa menipu diri sendiri..walaupun ianya pedas.. tetapi tetap katakan tidak..kali ini sy nekad..cukuplah awk yg pernah bukakan pintu hati sy dan awk jugalah yang telah menutup pintu hati sy.."aku melepaskan segala yang terbungkam di hati aku...puas!!!!!!

"maafkan sy menyeksakan hati awk..sy yg bersalah..membiarkan awk mencintai sy..melayan awk melebihi dari seorang rakan..seorang sahabat..sy harap awk dapat maafkan sy..mungkin sy bukan insan yang baik dan sesuai untuk permpuan yang baik macam awk.."itulah kata Hanafi..masih lagi aku ingat..

apa beza nya?dia tidak baik?ah.. memang.. berkepit dengan perempuan sana sini..tapi aku bukanlah baik sangat.. huh.. apalah aku ni..makin menggila..masihkah aku sayang pada dia....

cinta lelaki itu memang kuat..huh..tak sanggup rasanya..lupakan dia..ya..LUPAKAN DIA!!!

aku akn teruskan langkah aku..dan terus melupakan dia...ahh..matahari terbenam..aku harus pulang segera..siapa pula sedap parkir kereta yang menghalang kereta aku keluar ni..amboi2.....................

3 comments:

sumone said...

maaf..kepada semua yang baca blog ni.. terlewt sikit untuk update story..busy kit.. jaga anak lah katakan ...

fikree said...

ko buat ke citer nih....hahahaa...
jiwang gak minah nih..kui3
keep it up okay..

sumone said...

ko kutuk aku?sengal!
xdek lh ni story yg penah aku bace..
hahaha..
aku ni nk isi ruang kosong dgn buat bnde ni le..
ni gabungan pengalaman semua kwn2 aku..aku edit n jadikan story...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...