Friday, April 30, 2010

mencari secebis kasih (4)

aku cuba menghubunginya lagi.aku tidak pernah berputus asa untuk mendekatinya.walaupun hati aku sedih tapi aku cuba juga.entah apa yang membuatkan aku tidak pernah berputus asa dengan dia.namun semua itu hampa.aku kecewa lagi.aku cuba menghubunginya dengan menggunakan nombor privacy aku.dia menjawab panggilah aku!tapi aku tidak dapat untuk meluahkan suara ku.hanya linangan air mata yang menemani aku.sabar.aku cuba membawa hati.aku memohon cuti tanpa gaji selama 2 bulan.aku bawa hati yang lara ke Langkawi.mungkin di sini aku boleh tenangkan fikiran aku.fikiran aku yang kusut.kenapa aku masih menagih kasih darinya?
mungkin aku hanya insan biasa.yang tidak patut untuk mencintai mana2 lelaki!Hanafi..apa hak kau untuk singgah di hati aku?Ya Allah.. aku mohon padaMu..tutupkanlah pintu hati ku untuk menerima cinta darinya..dan jangan biarkan aku untuk mengih kasih darinya.
mengingati dia mungkin menyakitkan hati, namun aku tidak mudah untuk melupakan dia.sekalipun dia tetap menjadi sebahagian kenangan dalam hidup aku.dia ibarat api yang pernah terbakar pada sehelai kain.yang meninggalkan kesan walaupun apinya sudah terpadam.kesannya tetap nampak dilihat.begitulah kesan nya.Hanafi..sungguh aku tidak mampu untuk melupakanmu....!
aku ingin menghilangkan kedukaan ku..berjalan di pantai.. damai sungguh hati aku.lupa segala tentang segala kekusutan di hati ini..air laut yang tenang.dapat mendamaikan hatiku.ya!aku perlu lupakan dia.aku mesti teruskan hidup aku.kumbang bukan lagi seekor.tidak perlu aku menagih kasih darinya.
ada panggilan dari nombor yang tidak aku kenali...perlukah aku menjawabnya?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...