Wednesday, April 28, 2010

hati aku tiada siapa yang tahu.. bab1

memang susah aku khabar kan.. angin pantai yang sepoi2 bahasa menghempas di pipiku.. sungguh pagi itu mendamai kan.tapi masih tidak mampu mendamaikan hati aku yang sekeping ini. hati aku dah dilukai. adakah aku yang tersilap? mungkin.. tapi ego membataskan keadaan itu. aku tetap tidak ingin mengaku aku salah. salahkah aku mencintai dia? dia telah khabarkan pada aku dia single. kami dah lama kenal. bagi aku sudah cukup setahun mengenal hati budi masing2. tapi bagi insan yang bernama muhamad amirullah lutfi, tidak cukup.masa yang singkat itu untuk mudah baginya menjalinkan ikatan antara kami. panasnya hati aku. tapi apakan daya. aku terlalu gopoh. dia yang mula menyayangi aku. dia yang memulakan dulu. jika tidak masakan aku boleh jatuh cinta dengan nya bagai nak gila..pantai yang tenang tidak mampu mendamaikan hati aku.aku mula rasa bosan dengan percutian aku. ku renung tajam bangku kosong yang tidak jauh dari aku. bangku itu menjadi saksi segalanya. dia pernah meluahkan rasa cintanya padaku..
aku melangkah pergi meninggalkan pantai itu dengan hati yang sepi. sepi nya hati aku ibarat tin yang kosong. tidak punya apa2 isi. mahu sahaja aku menangis.ya. aku silap kerana mudah percaya kepada lelaki itu. aku terus menuju ke kereta ku yang telah aku parkir kan di bawah pokok. baru sahaja aku hendak aku masuk dalam perut kereta, seseorang telah menghalang aku dari terus melakukannya.tangan itu menutup kasar pintu kereta ku. aku pusing kearah nya. lelaki itu tidak aku kenali. aku mula mengerutkan kening. dia menghulurkan tangan nya. aku pelik. apa yang dia mahu dariku.
dalam genggaman tangannya. ada sesuatu. tapi tidak aku mengerti. aku kaku seribu bahasa dalam linangan air mata. aku membayangkan apa yang akan jadi padaku.siapakah dia...?aku mengesat air mataku..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...