Saturday, January 16, 2010

changes..


apapun yang terjadi.. tak kan aku putar kembali.. membiarkan semua yang berlaku.. just.. aku akan berubah.. berubah demi masa depan ku.. itu yang aku cuba lakukan.. meninggalkan kisah silam.. perangai buruk ku.. yang tidak diketahui orang.. aku berdoa semoga aku dapat kembali ke pangkal jalan.. aku hanya sekuntum mawar yang sudah haus durinya.. aku ingin kembali menjadi mawar yang mekar dan tajam durinya.. kuatkan iman ku dalam menempuh dugaan hidup.. terutama dengan kaum ajnabi.. yang bisa meruntuhkan iman kan.. tetapkan hatiku untuk memberikan cintaku sepenuhnya kepada Allah.. bukan masanya lagi untuk aku mencurahkan cintaku kepada kaum ajnabi.. itu yang aku cuba lakukan.. tegar kah aku menjalani kehidupan di kolej yang banyak melakukan aktiviti yang bercampuran dengan kaum ajnabi.. batas syariat itu jelas.. aku perlu kekuatan untuk menjalaninya.. bukan lagi membiarkan kaum itu merapati aku.. hanya sekadar perbincangan.. bukan bergurau senda.. letakkan cinta agungMu ya Allah di hati ini.. itu tekad ku.. even can't be drastic changes.. I hope I can change it.. bantulah hambaMu yang hina ini ya Allah..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...