Monday, February 27, 2012

~awak yang mencuri hati saya~



Wajah itu aku renung,
Wajah yang penuh ketenangan bagiku,
Wajah yang sering menghiasi mimpi-mimpiku,
Wajah yang menyentuh hati ini.

Wajah yang membuat aku hilang arah,
Wajah yang membuat aku kerisauan,
Wajah yang membuat aku menderita,
Wajah itulah yang selalu bermain di fikiranku.

Meratap sepi hati ini,
Mengapa hanya dengan wajah aku terpedaya,
Wajah yang lengkap dengan senyuman,
Membuat hati aku dipermainkan,
Perasaan ingin menyayangi mula lahir,
Hanya kerana wajah.

Mutiara jernih membasahi pipi,
Perlukah aku menyiksa perasaan ini,
Hari-hari aku berlawan dengan perasaan,
Tidak ingin aku membiarkan hati di permainkan,
Tidak ingin aku membiarkan hati di buai dengan wajah itu.

Tiap saat, tiap solat hanya padaMu aku memohon,
Moga hati aku bersih dari wajah itu,
Yang mungkin bisa membuat aku jatuh hati,
Atau,
Yang mungkin membuat aku terbuai dengan mimpi wajah,
Yang tidak mungkin aku capai.

Wajah itu hanya angin,
Itu yang cuba aku titipkan,
Yang hanya singgah dan berlalu pergi,
Tidak melekat di hati,
Apakan daya aku hanya insan biasa,
Ujian Allah harus aku terima,
Bantulah aku untuk melupakan wajah,
Dan membiarkan wajah pergi,
Tanpa ada pilu di hati.



p/s: thanks to mr adam hariz.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...