Thursday, March 24, 2011

~ketika diam~

salam pembuka bicara..

malam bukan lagi muda seperti orang sangkakan.. mksudnya sekarang da lambat.. tapi yaya just nak update sikit.. sebab yaya da lama tak update.. busyla katakan.. tapi sebenarnya yaya nak rest je.. hurm yaya sedih sikit arini. so yaya diam kan diri.. tapi ada pula yang ingat yaya ni tacink. tak lah tacink tuh.. yaya just give up dengan something. yaya nie insan lemah sangat. so banyak lah perkara yang tak selesai dengan jayanya. lemahnya yaya. yaya hanya mampu berserah pada Allah untuk memudahkan segala urusan yaya. mungkin silap yaya juga agaknya.

kelmarin yaya pergi kuliah agama. huhu. means.. ceramah lah. yaya dapat serba sedikit ilmu yang boleh yaya share dengan readers semua. hurm. yaya tanya kawan yaya "antumna, pernah dengar tak orang cakap jangan takut kan kematian tapi cinta lah kematian. iaitu bersedia untuk mati dan bercita-cita untuk mati" jawapan mereka "tidak"

okay, yaya nak explain serba sedikit. yaya boleh share sikit apa-apa yang yaya faham. okay maksud cinta kan kematian itu... kita hendaklah sentiasa bersiap sedia untuk mati.. dan kata-kata itu membuatkan yaya selalu diam. dan yaya akan termenung. orang cakap tak elok kalau termenung. tapi yaya suka. sebab yaya akan fikirkan  tentang diri yaya yang semakin jauh dengan Tuhan. disebabkan pendidikan sekular yang berada di dalam kepala yaya ni. teruk kan pendidikan sekular ni? apatah lagi dengan pendidikan yahudi yang langsung kita tak perasan.

rutin harian kita, tidak pula terlintas di fikiran untuk cinta akan kematian. contohnya macam yaya lah. selalu terleka dengan kawan2 tentang perihal dunia. masyaAllah teruknya yaya. setiap apa yang kita buat rutin harian mestilah perlu di kaitkan dengan Tuhan..

dan ketika terdiam itulah yaya mula tertunduk, menangis.. yaya SILAP.. 

~sekadar gambar hiasan~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...