Monday, July 26, 2010

bibir tersenyum..hati menangis..

selagi aku mampu tersenyum..
akan aku senyum..
selagi aku masih mampu..
akan aku teruskan..
takkan aku biarkan air mata aku jatuh berderai..
takkan aku biarkan..
orang di sekelilingku..
melihat aku menangis...
air mata aku...
takkan aku biarkan ia terus bergenang di kelopak mata..
even..
hati aku terluka..
teruk..
ibarat di cucuk dengan bilahan pedang..

akan aku tahan..
dan..
terus melemparkan senyuman..
mengukir senyuman...
walaupun aku perit..
perit menghadapi masalah..
mungkin aku yang salah..

seperit mana aku lalui..
takkan aku menangis lagi..
cukuplah..
hanya saat tadi..
aku perlu tabah..
mencari kekuatan..
menghadapi ujian hidup..
terutama..
dengan budak..
yang tidak pernah aku kenali..

melupakan segala keperitan hidup..
dan memekarkan..
senyuman di bibir..

biar bibir tersenyum..hati menangis..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...