Saturday, April 17, 2010

mengejar cinta Tuhan.. 1

selepas tamat bergelar pelahar sekolah.. aku mengikut ibu ku menghadiri satu kursus ilmu agama..
disitu banyak yang dapat aku perolehi berbanding ketika aku menuntut ilmu di salah sebuah sekolah agama berdekatan dengan rumah ku.
dalam kursus ilmu agama itu.. baru aku sedari yang aku telah jauh hanyut dengan kemewahan
cinta dunia.. cinta sesama manusia yang telah melanggar hukum syarak.
malah aku hanyut di buai cinta monyet.. remaja yang inginkan belaian dan kasih sayang dari
bukan muhrim nya.. hanya kerana permintaan kawan, aku pula terjerat dalam cinta tiga segi..
namun.. itu bukanlah pendorongku untuk menjadi insan yang lemah..
mujur aku masih ada ibu bapa yang masih menyayangi aku..
dalam kursus tersebut.. aku mempelajari satu ilmu yang amat bermakna bagi diri aku..
cinta manusia takkan dapat apa2..
cinta Tuhan akan dapat segalanya..
mesti masih sukar untuk mengerti maksud ku ini..tapi hakikat nya.. kalau kita
mencintai Tuhan, Tuhan akan bagi segalanya kepada kita..
bukan mudah untuk mendapat cinta Tuhan..
kadang2 mulut hanya mengatakan cinta Tuhan.. tapi hati?
tiada siapa yang tahu.. hanya Allah lah yang mengetahui segalanya..
buat apa menipu diri sendiri?
susah nya nak dapat cinta Tuhan..
awal2 lagi aku sudah di uji..begitu mahalnya cinta Tuhan..
tapi hati ingin benar untuk memperolehinya..
aku cuba mengejar cinta Tuhan..
aku dapat rasakan nya.. tapi aku bukan lah baik sangat..
aku hanya hamba yang berdosa dan bertaubat..
rebutlah cinta Tuhan..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...