Monday, February 27, 2012

...buat suamiku...

Assalammualaikum  and salam sejahtera.

Aku masih di situ,
Tidak mengerti apa yang berlaku,
Masih di dalam mimpi yang menakutkan,
Membuat aku terhenti dan terpaku.

Apakah benar kita ditakdirkan bersama,
Tapi hati aku masih belum terbuka untukmu,
Maafkan aku tidak mampu untuk menjadi suri hidupmu,
Aku keliru dengan apa yang berlaku.

Cinta dan benci,
Dapatkah aku mencitaimu,
Seperti kamu mencintai aku,
Dalam benci aku mencintaimu.
Dalam sayang aku membenci kamu.

Mengapa kita ditakdirkan bersama,
Aku masih dalam keliru,
Hanya permintaan mereka kita akur,
Taat kepada mereka,
Tapi mampukah hubungan yang dibina ini,
Akan kekal, kukuh hingga akhir hayat kita.

Aku menangis meratap sepi,
Kamu terlalu sempurna,
Mencintaiku sepenuh hatimu,
Menjadi suri hidupmu yanng derhaka,
Membuat aku penuh dengan dosa.

Aku tersedar setelah kamu tiada,
Meninggalkan aku buat sementara waktu,
Itu kehendakmu,
Cinta dan sayang datang dalam hatiku,
Sungguh!
Aku takut akan kehilangan mu,
Cinta ini hanya untukmu,
Aku harap kita akan kekal selamanya,
Hati ini bersatu dengan hatimu,
Maafkan aku,
Wahai suamiku....









p/s: credit to mr adam hariz.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...