Thursday, September 2, 2010

mencari secebis kasih (13)

sampul kad aku buka..sekeping kad berwarna silver berada di tangan aku..walimatul urus..Hariz....Fina...itulah namanya..lah..Hariz ke..amboi..sorang2 kawan aku berumah tangga..aku tersenyum..dalam hati aku mengucapkan tahniah...
"you mst dtg tau.."satu suara dari depan pintu..bila pulak si Hariz ni masuk...
"mst lah I dtg..kwn2 I..."aku berdiri dan menuju ke set sofa yang telah menjadi tempat Hariz duduk...
:tapi satu je...I nak minta dari You Hajar...nnt waktu wedding I...you mesti bawak calon suami you..I nk tengok..."sambil tersengih...kacak...tapi perangai tak ubah2..suka usik aku...

macamtu plak dah..aku termenung seketika...mengingatkan apa yang telah berlaku terhadap aku..membuatkan aku belum bersedia untuk menerima lelaki dalam hidup aku...

"maaflah Riz..I bkn apa..I msh blum ada calonnya...I blum bersedia tuk berumah tangga..."
"ala you ynag memilih...Ameer tu selalu usha you..ambil berat sal you..even you cuti hari tu..keja2 you banyak dia tolong handlekan tau...bila K.Pengarah minta you balik ke office..tapi Ameer selalu kata you sakit..n you perlukan rehat..Ameer baik untuk you Hajar..."panjang Hariz berceloteh tentang Ameer...agak sedikit terkejut aku mendengar ceritanya... 

Ameer ambil berat tentang aku?aku terdiam...aku mengejar sesuatu yang tak pasti sedangkan ada yang menunggu aku tapi tidak aku pedulikan...aku tertunduk..kesal...Ameer cukup baik orang nya... dari mula aku mendapat kerja di syarikat ini hinggalah sekarang...dia tetap baik...sempurna...

"hajar...aku sambung kerja akulah...datang tau.."Hariz terus melangkah keluar..mata ku mengekori langkah nya...di pintu...AMEER..dah lama ke dia di situ...?

seperti ada yang bisikan antara mereka berdua...aku abaikan..aku mengemas brang2 yang berada di atas meja ku...dan mereka keluar...

pulang dari tempat kerja aku hanya termenung..tidak mampu untuk buat apa..Hanafi hanya kenangan..biarlah tuhan menetukan antara aku dengan siapa calon suami ku..perlukah aku ikut kta2 Hariz?...


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...